کد خبر : 5239
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
-

با نگاهی بر صدور قبض های نجومی برای مشترکین بوشهری؛

آقای مدیرعاملِ آبفا! لطفا نگران انباشتِ بدهی های مردم نباشید/ یک بار شما از مردم بستانکار باشید

آقای مدیرعاملِ آبفا! لطفا نگران انباشتِ بدهی های مردم نباشید/ یک بار شما از مردم بستانکار باشید
بوشهرنیوز: آیا برای جلوگیری از انباشت بدهی مردم باید قبض های نجومی صادر کرد و به بهانه صدور قبض های علی الحساب در روزهایی که مردم به شدت گرفتار بوده و بسیاری از شهروندان از پسِ هزینه های روزانه خود هم برنمی آیند، چند برابر دوره های گذشته برای مشترکین آب بها صادر کرد؟؛

بوشهرنیوز- افزایش چندبرابری بهای آب مصرفی شهروندان استان بوشهر طی روزهای گذشته سر و صدای زیادی در شبکه های مجازی و رسانه ها ایجاد کرد به طوری که مدیرعامل شرکت آبفا را وادار به واکنش کرد.

 

عبدالحمید حمزه پور در گفتگویی که با خبرگزاری صدا و سیمای بوشهر انجام داده بود سخنان عجیب و تامل برانگیزی را بر زبان آورد که باعث تاسف هر شنونده ای می شود.

 

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مهار ویروس کرونا گفته بود: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری و به دلیل اینکه مامورین را به درِ منازل مردم نفرستیم، مجبور بودیم برای این که بدهی مردم انباشته نشود قبض هایی را به صورت علی الحساب صادر کنیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: مشترکین هیچ بدهی به این شرکت ندارند بلکه این مبالغ به صورت علی الحساب بوده که پس از مهار ویروس کرونا و کنتورخوانی توسط مامورین، در صورتی که هر یک از مشترکین مبالغی را بیش از مصرف خود پرداخت کرده باشند، بستانکار خواهند شد.

 

وی همچنین شماره ای را اعلام کرد که مردم در صورت اعتراض می توانند با ارسال پیامک به این سامانه از میزان مصرف آب شرب خود مطلع شوند.

 

در واقع سخنان مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر پیش از آنکه موجب تسکین و آرامش مردم شود باعث ناراحتی، ناامیدی و آزار روح و روان شهروندان بوشهری است.

 

اول این که بهتر است آقای مدیرعامل نگران انباشت بدهی های مردم و مشترکین نباشد زیرا به محض رونق کسب و کار مردم در اولین فرصت بدهی های خود را به شرکت آب و فاضلاب پرداخت خواهند کرد.

 

دوم، آیا برای جلوگیری از انباشت بدهی مردم باید قبض های نجومی صادر کرد و به بهانه صدور قبض های علی الحساب در روزهایی که مردم به شدت گرفتار بوده و بسیاری از شهروندان از پسِ هزینه های روزانه خود هم برنمی آیند، چند برابر دوره های گذشته برای مشترکین آب بها صادر کرد؟

 

آیا بهتر نبود آبفای استان مامورین خود را با لباس های مخصوص، ماسک و انواع مواد ضدعفونی مجهز و پس از کنتورخوانی، قبوض خود را به صورت واقعی برای مشترکین صادر می کرد تا هم موجب رنجش مردم نشوند و هم منتی بر سرِ آنان نگذارند؟

 

موضوع بعدی اعلام شماره ای برای اطلاع مردم از میزان مصرف آب شرب است.

 

پرسش اینجاست، وقتی که مشترکین معترض می توانند با مراجعه به سامانه اعلام شده میزان مصرف آب شرب خود را مشاهده کرده و به اعتراض ها رسیدگی شود پس چرا از همان ابتدا صادرکنندگان قبوض نجومی با مراجعه به همین سامانه یا دیگر منابعی که در اختیار دارند، قبض های واقعی تری صادر نکردند؟

 

پرسش بعدی، چرا همیشه مردم و مشترکین از دستگاه های دولتی به ویژه شرکت آبفا بستانکار باشند؟ آیا بهتر نبود برای یک بار هم که شده بخاطر ده ها شغل و حرفه ای که بر اثر شیوع ویروس کرونا از بین رفته و صاحبین آن ها بیکار شده اند، شرکت آبفا اندکی صبر و تحمل می کرد و در دوره بعد، قبوض دو دوره را با یکدیگر صادر می کرد و بهای آب مصرفی را از مردم می گرفت؟

 

به نظر می رسد علی رغم توصیه های مسئولین و دلسوزان نظام برای مراعات مردم به ویژه اقشار کم درآمد و ضعیف اما گوشِ برخی مدیران و دستگاه های اجرایی به این حرف ها بدهکار نیست و با اجرای انواع و اقسام قوانین سلیقه ای موجب نگرانی، نارضایتی و افزایش درد و رنج مردم در این روزهای گرفتاری و خانه نشینی می شوند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یسنا یکشنبه , 31 فروردین 1399 - 1:53

سلام. اولا که هیچ نظری را انتشار ندادین وداینم انتشار نمیدین.
دوم باید این چنین میرانی را ……… و ……… از ارگانهای دولتی بیرون انداخت.
ومن اله التوفیق

آخرین اخبار

ایران و جهان