کد خبر : 5448
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
-

۷ اصلِ مهمِ مکتبِ خمینی(ره)

۷ اصلِ مهمِ مکتبِ خمینی(ره)
بوشهرنیوز: ایران پیش از انقلاب یک کشور وابسته و بله قربان‌گو بود، اما به برکت انقلاب به معنای واقعی کلمه طعم استقلال را چشید و امروز با استقلال کامل در تمام عرصه‌ها در حال نقش آفرینی است.؛

بوشهرنیوز- امام خمینی(ره) یک شخصیت بی‌نظیری در تاریخ اسلام و جهان بودند که به معنای واقعی کلمه، کار نیمه تمام پیامبران الهی را به سرانجام رساند و یک حکومت اسلامی را پدید آوردند.

 

شخصیتی که تا اسلام زنده و متحرک و فعال است، باید صدای خمینی در آن طنین انداز شود چرا که به یمن او مسلمان جهان زنده شدند و او بود که به ایران و ایرانی و دیگر جوامع اسلامی عزت و اقتدار و شکوه و استقلال بخشید.

 

امروز ۱۴ خردادماه سالگرد رحلت جانسوز امام خوبی‌هاست. امامی که با ایستادن قلب نازنین او، قلب تمام ایران به تنگ آمد و مالامال از غصه شد.

 

در این نوشته به دنبال این هستیم که ۷ اصل مهم مکتب خمینی را عنوان کنیم تا امیدی باشد برای اینکه راه این پیر مرشد و عزیز را بیش از پیش دنبال کنیم.

 

تاکید بر اسلام ناب محمدی

امام خمینی(ره) اسلام فعال، زنده، پویا، عدالت‌محور و مقاوم در برابر ظلم را در جهان زنده کردند و این اسلام که اسلام ناب محمدی(ص) است را در برابر اسلام ضعیف، منفعل، توسری‌خور و سکولار که اسلام آمریکایی بود، قرار دادند.

 

ایشان در واقع همان اسلام حقیقی را زنده و فعال کردند و نسبت به آن همواره تاکید داشتند و در واقع تاکید بر اسلام ناب محمدی از اصول مهم امام راحل بود.

 

اعتماد به صدق وعده الهی، بی‌اعتمــادی به قدرتهای مســتکبر

امام خمینی(ره) نسبت به وعده‌های الهی و تحقق آنها اعتماد راسخ داشت و این اعتماد ایشان برگرفته از ایمان حقیقی ایشان بود، امام در اتفاقات و جریان‌های امام همواره به صدق وعده‌های الهی تاکید می‌نمودند و قدرت‌های مستکبر را حساب نمی‌کردند و همواره با اقتدار در برابر آنها می‌ایستادند. جنگ تحمیلی و اتفاقات قبل و بعد انقلاب نمونه‌های خوبی برای نشان دادن این اصل مهم از مکتب خمینی هستند.

 

اعتقــاد بــه اراده مــردم

مردم و اراده آنها یکی از مولفه‌های قدرت برای کشور است. امام به این اراده احترام می‌گذاشت و آن را تقویت می‌کرد در واقع امام با دم مسیحایی خود این اراده و قلب مرده و خاک خورده را زنده و فعال کرد و مردم را صاحب اصلی و ولی نعمت کشور می‌دانست و به این اراده راسخ و عظیم مردمی ایمان داشت.

 

حمایت از محرومان و مستضعفان

امام خمینی به معنای واقعی کلمه طرفدار عدالت اجتماعی بودند، بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، طرفداری از مستضعفان شاید یکی از پر تکرارترین مطالبی اســت کــه امــام بزرگــوار مــا در بیاناتشــان می‌گفتنــد.

 

همواره امام بر سر کاخ‌نشینان فریاد می‌زد و به مسوولان برای حمایت از مستضعفان و محرومان توصیه و هشدار می‌داد. و افراد کوخ‌نشین را صاحب اصلی کشور می‌دانست.

 

مخالفت با مســتکبران جهان

امام در بحث مقابله قلدران و مستکبران و قدرتهای زورگــوی عالم با مظلومان، در جبهه مظلومان بودند؛ صریح و بدون پرده این حمایت خود را بیان می‌کردند و طرفدار جدی و بدون ملاحظه مظلومان بودند. امام با مستکبرین یک سر سوزن میانه نداشت.

 

حفظ استقلال کشور

ایران پیش از انقلاب یک کشور وابسته و بله قربان‌گو بود، اما به برکت انقلاب به معنای واقعی کلمه طعم استقلال را چشید و امروز با استقلال کامل در تمام عرصه‌ها در حال نقش آفرینی است.

 

استقلال یکی از هدیه‌های بزرگ امام برای امت بود و امام فراوان به این مولفه معتقد بودند.

 

وحدت ملی

یکی از سیاست‌های اصلی استکبار ایجاد تفرقه در ایران و تمام ملت‌های اسلامی است و برای این هدف شوم در حال تلاش است اما امام با تقویت اتحاد ملی و تاکید بر آن نقشه آنها را نقش بر آب می‌کرد.

 

امام وحدت ملی را یکی از خطوط اصلی خود می‌دانست و به شدت بر حفظ و تقویت آن تاکید می‌نمودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان