کد خبر : 5645
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۵۹
-

اشرافی‌گری، آفتی بزرگ در میان مدیران و مسؤولان

اشرافی‌گری، آفتی بزرگ در میان مدیران و مسؤولان
طرفداری از مستضعفان و محرومان و قشر ضعیف جامعه شاید یکی از پر تکرارترین مطالبی است که امام راحل و همچنین خلف صالح ایشان در بیانات خود از آن می‌گفتند. توجه به عدالت اجتماعی و نهی اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی یکی از خطوط روشن انقلاب اسلامی است و ریشه‌کن کردن فقر در جامعه از اصول قطعی امامین انقلاب است.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز- انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و همچنین خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای همواره بحث حمایت از محرومان و مستضعفان را جزو ارزش‌های خود می‌داند.

حمایت از محرومان و مستضعفان و توجه ویژه نسبت به این قشر از آرمان‌ها نظام مقدس اسلامی است، امری که در دوران طاغوت پهلوی هیچ توجه‌ای به آن نمی‌شد و مستضعفان و محرومان جامعه روز به روز در زیر پای تجمل‌گرایی طاغوتی له و شکسته می‌شدند.

امام خمینی(ره) نابرابری اقتصادی را با شدت و حدت و اشرافی‌گری و تجمل گرایی را با تلخی رد می‌کردند و به معنای واقعی کلمه امام عظیم‌الشأن(ره) طرفدار عدالت اجتماعی بود.

طرفداری از مستضعفان و محرومان و قشر ضعیف جامعه شاید یکی از پر تکرارترین مطالبی است که امام راحل و همچنین خلف صالح ایشان در بیانات خود از آن می‌گفتند.

توجه به عدالت اجتماعی و نهی اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی یکی از خطوط روشن انقلاب اسلامی است و ریشه‌کن کردن فقر در جامعه از اصول قطعی امامین انقلاب است.

همه مسؤولان باید تلاش کنند که فقر را از میان مردم برچینند، چرا که فقر دزد ایمان است و به تعبیر روایت اگر فقر از دری وارد شد، ایمان از در دیگر خارج خواهد شد.

پس بر تمام مسؤولان جمهوری اسلامی وظیفه است که تلاش کنند محرومان را از محرومیت خارج کنند و تا آن جایی که توان و امکان و ظرفیت دارند، به محرومان و مستضعفان کمک کنند.

از طرفی دیگر هیچ مسوولی در جمهوری اسلامی بر اساس موازین انقلاب حق ندارد که روحیه و خوی اشرافی‌گری داشته باشد و یا اینکه به دنبال ویژه‌خواری و تجملات حرکت کند.

مسؤولان باید بدانند که حضور آنها در این عرصه مدیریتی کشور مدیون زحمات و تلاش‌های جانی قشر ضعیف جامعه، مستضعفان و محرومان بوده است.

امام راحل مکرراً به وفاداری طبقات ضعیف نسبت به انقلاب تاکید می‌کردند و همچنین عنوان داشتند که «این کوخ‌نشینانند، این فقرایند، این محرومانند که این صحنه‌ها را با وجود محرومیّتها پر کرده‌اند، اعتراض هم نمیکنند، در میدانهای خطر هم حاضر میشوند؛ [امّا] آن کسانی که برخورداری‌های بیشتری داشتند، در موارد مختلف اگر مشکلی پیش می‌آمد، اتّفاقاً آنها بیشتر ابراز نارضایی میکردند».

این وفاداری طبقات متوسط مردم و طبقات محروم مردم، از نظر امام یک امر برجسته بود و این را بارها و بارها تاکید می‌کردند.

پس مسئله‌ی عدالت اجتماعی، طرف‌داری از محرومان و دوری از خوی اشرافیگری و خوی تجمل‌گرایی و عمل در این جهت از خطوط اساسی و اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

امیدواریم که مسؤولان ما قدر نعمت مدیریت و مسوولیت خود را بدانند و شکرگذار آن باشند و شکر عملی این نعمت نیز توجه جدی به محرومان و مستضعفان و دوری از خوی اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان