کد خبر : 653
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
-

مجلس جای وکیل المله است نه وکیل الدوله! / تذکری خیرخواهانه به برخی از نمایندگان استان

مجلس جای وکیل المله است نه وکیل الدوله! / تذکری خیرخواهانه به برخی از نمایندگان استان

 بسم الله الرحمن الرحیم تاریخ همیشه برای ما درس آموز است. تاریخ همیشه به ما آموخته است که راه راست و درست چه تفاوتی با کجراهه ناراستی و نادرستی دارد. شاید مطالعه تاریخ از همین جهت برای همه ما و همه آنها که در مسند و مرعای مردم هستند عبرت آمیز باشد. که هست! استان

 بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ همیشه برای ما درس آموز است. تاریخ همیشه به ما آموخته است که راه راست و درست چه تفاوتی با کجراهه ناراستی و نادرستی دارد. شاید مطالعه تاریخ از همین جهت برای همه ما و همه آنها که در مسند و مرعای مردم هستند عبرت آمیز باشد. که هست!

استان بوشهر در طول این سالها فراز و نشیبهای بسیاری را تجربه کرده است. بی تردید اما یکی از این فراز و فرودها حضور کسانی بوده است که ابتدا جامه نمایندگی مردم آنهم در قامت اصولگرایی بر تن کردند اما پس از چندی با تغییر چراغ راهنمایشان! به جرگه اصلاح طلبی کوچیدند!

نکته در این نیست که چرا کسی اصولگراست و بعد اصلاح طلب می شود بلکه در این است که چرا کسی راهنمای راست می زند و بعد به چپ می پیچد؟!

نتیجه این چرخش ها البته که ناامیدی و دافعه در میان نیروهای ارزشی و اصیل و خیل مردمی است که روزگاری به چنین نماینده ای دل بسته بودند.

اما چه بسا نکته مهم تر و مهم تر از همه چیز، این باشد که کسی ردای نمایندگی ملت را بر تن داشته باشد اما تمام همت و تلاش برای وکالت از دولت در مجلس تجلی بیابد.

اینکه به نام مردم و به کام دولت تمام شود، اینکه از مردم رأی بگیریم و برای دولت یقه چاک دهیم، اینکه به جای پیگیری مطالبات بسیار برجا مانده مردم محروم، تنها به بازار گرمی برای رأی آوردن نظرات دولت در مجلس بیاندیشیم و عمل کنیم براستی نامی جز وکیل الدوله بودن برازنده اش هست؟

بگذارید یک مرور تاریخی داشته باشیم. شهید مدرس را می توان الگویی برای نمایندگان مجلس دانست که نحوه و رویکرد وی در عمل به تکالیفش، عبرت ها و درس ها برای جماعت بهارستان نشین فعلی دارد که باید در اولویت کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد؛ همان بایدهایی که در بررسی بایدهای وکالت برخی نمایندگان امروز، پر از خالیست! این قبیل نمایندگان یا رسالت خود را فراموش کرده اند و از مسائل اصلی و مهم غافل شده اند و یا خود را به خواب زده اند و به کارهای جزئی و اجرایی می پردازند که این غفلت و کوتاهی نتیجه ای جز به انحراف کشیدن مجلس و در پی آن بی راهه رفتن در فضای سیاستگذاری کشور را نخواهد داشت.

آن گونه که از شواهد مبتنی بر عملکرد وکلای مردم در مجلس بر می آید، متاسفانه برخی نمایندگان به ویژه نماینده ای از مردم بوشهر به صورت جزیره ای و غیر هوشمندانه عمل می کنند و نگاهشان به مسائل و مشکلات کاملا نگاه سیاسی و در قالب حلقه رفقاست، تا جایی که به جای حل مشکل و رفع موانع پیش روی مردم و مطالبه از دولت برای بهبود عملکردش، تمجید و تشکر از دولت جایگزین شده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، بخصوص مردم بوشهر، دیلم و گناوه، انتظارات مردم از منتخبین شان در مجلس شورای اسلامی بسیار جدی و قاطع و ضروری، و البته قطعا از مسیر وکیل المله بودن و نه وکالت دولت، می گذرد و نمایندگان محترم باید با پرداخت به همان رسالت اصیل خود یعنی تقنین و سیاست گذاری در این راستا چاره ای اندیشه کنند تا از چالش ها خاصه وضعیت فعلی اقتصاد به سلامت عبور کنیم.

نماینده واقعی و حقیقی ملت باید از رویکردهای ابتدایی و کلیشه ای در دفاع از نظرات دولت دوری کند و بایستی سوالات اساسی، مشکلات مردم، مسائل اقتصادی، گره های اقتصادی و سوالاتی که در ذهن مردم انباشته شده است، را در جریان حضورش در مجلس به ظهور برساند اما متأسفانه بر خلاف انتظارات مردم از منتخبین و نمایندگان خود این روزها می بینیم که برخی نمایندگان مسائل اصلی را رها کرده و چاره ای در خصوص مشکلات مردم اندیشه نمی کنند.

نمایندگان مجلس بدانند که آنها حامی حقوق مردم باید باشند نه حامی کابینه دولت چرا که این منصبی که در حال خدمت اند را مدیون مردم هستند پس باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند نه اینکه بر کمبودها، کاستی ها و ضعف های دولت مهر تایید بزنند در صورتی که مردم از این کاستی و ضعف ها در غرقابه سختی و رنج فرو رفته و گرفتار شده اند.

آری؛ تاریخ همیشه برای ما درس آموز است و همیشه به ما آموخته است که راه راست و درست چه تفاوتی با کجراهه ناراستی و نادرستی دارد و قطعا مطالعه تاریخ از همین جهت برای همه ما و همه آنها که در مسند و مرعای مردم هستند عبرت آمیز باشد. که هست!

همه نمایندگان استان بوشهر و به خصوص آنها که در خلوت و جلوت خویش به خوبی می دانند که با کارنامه عملکردشان بیش از دیگران مخاطب این تذکر و تنبه هستند باید بدانند در طول این سالها استان بوشهر فراز و نشیبهای بسیاری را تجربه کرده است و بی تردید اما یکی از این فراز و فرودها حضور کسانی بوده است که ابتدا جامه نمایندگی مردم آنهم در قامت اصولگرایی بر تن کردند اما پس از چندی با تغییر چراغ راهنمایشان! به جرگه اصلاح طلبی کوچیدند!

و این راه نه به بهشت خدمت رسانی به مردم بلکه بی تردید به ترکستان است!

واعتبروا یا اولی الابصار

والسلام علی من اتبع الهدی

سید محمد موسوی نژاد

مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری تحلیلی بوشهرنیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان