کد خبر : 692
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
-

تأمین بذر گندم بوشهر در ۷۵ هزار هکتار کشت

تأمین بذر گندم بوشهر در ۷۵ هزار هکتار کشت

به گزارش بوشهرنیوز؛ طبق گزارشهایی که از گندم کاری و تأمین مایحتاج مردم استان منتشر شده است، تأمین گندم بوشهر در ۷۵ هزار هکتار کشت بذر صورت خواهد پذیرفت. این نکته ای است که مسوولان استان بر آن تأکید کرده اند. با تأمین گندم بوشهر در ۷۵ هزار هکتار، کشت این محصول به اذعان مسوول

به گزارش بوشهرنیوز؛ طبق گزارشهایی که از گندم کاری و تأمین مایحتاج مردم استان منتشر شده است، تأمین گندم بوشهر در ۷۵ هزار هکتار کشت بذر صورت خواهد پذیرفت.

این نکته ای است که مسوولان استان بر آن تأکید کرده اند. با تأمین گندم بوشهر در ۷۵ هزار هکتار، کشت این محصول به اذعان مسوول بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام خواهد گرفته و بذر مورد نیاز گندم‌کاران تامین شه است. این نکته ای است که خسرو عمرانی اظهار داشته است. ۷۵ هزار هکتار اراضی استان بوشهر در سطوح ابلاغی طرح خوداتکایی گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ پیش‌بینی شده است که شامل ۶۰ هزار هکتار دیم و ۱۵ هزار هکتار آبی است.

 

نیاز بذر هر هکتار در کشت آبی ۲۵۰ کیلوگرم و هر هکتار در کاشت دیم ۱۲۰ کیلوگرم است و در مجموع ۱۱ هزار و ۱۲۳ تن بذر گندم برای سال زراعی جاری استان بوشهر تامین شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با ذکر این نکات یادآور شده که این بذر در طبقات پرورشی ۳، مادری و گواهی در سطوح سه هزار و ۳۳۴ هکتار از پیمانکاران بذری توسط سه شرکت تولید و فرآوری بذر استان خریداری شد.

 

این بذرها شامل شش رقم در گندم آبی و پنج رقم در گندم دیم بوده است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ تن از بذور پرورشی و مادری برای استقرار بهتر بذر در بستر خاک و بالا بردن ارزش غذایی محصول به روش بذر مال به عنصر روی آغشته شود.

 

۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بذر فرآوری، ضدعفونی و پس از کیسه گیری و تایید نماینده موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال، بر اساس سطوح ابلاغی طرح خوداتکایی گندم به شهرستان ها تخصیص و توسط عاملین توزیع، حمل و در دسترس بهره برداران قرار می گیرد.

 

خاطر نشان می شود هم اکنون سه هزار و ۲۶۹ تن از بذور مذکور، فرآوری و میزان ۲۰درصد توسط عاملین توزیع شهرستان ها حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان