کد خبر : 8040
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
-

بوشهرنیوز گزارش می‌دهد؛

وقتی که کانون توسعه و ارتزاق تبدیل به خلاف می‌شود/علت اصلی راهزنی در مرز شلمچه چیست؟ 

وقتی که کانون توسعه و ارتزاق تبدیل به خلاف می‌شود/علت اصلی راهزنی در مرز شلمچه چیست؟ 
بدون شک مرز شلمچه از مرزهای مهم تجاری و مسافری کشور است، مرزی که برای ارتزاق و بهبود وضعیت اقتصادی پر ظرفیت و مهم به شمار می‌رود اما امروز با سوءتدبیری به محل تخلف و سرقت با سلاح سرد تبدیل شده است!؛
به گزارش بوشهرنیوز- روز گذشته فیلم راهزنی از ماشین‌های سنگین حامل سبزی و صیفی‌جات در مرز شلمچه در شبکه‌های اجتماعی کشور به صورت گسترده منتشر شد.
معضلی که پیشینه قدیمی دارد و بارها صدای تجار و کامیون‌داران را درآورده بود، امروز پس از وایرال شدن این فیلم، سارقان جوان و ناشی دستگیر شدند.
بدون شک مرز شلمچه از مرزهای مهم تجاری و مسافری کشور است، مرزی که برای ارتزاق و بهبود وضعیت اقتصادی پر ظرفیت و مهم به شمار می‌رود اما امروز با سوءتدبیری به محل تخلف و سرقت با سلاح سرد تبدیل شده است!
قطعا از فقر مادی و فرهنگی موجود نباید چشم پوشید که ترکیب این دو فقر، می‌تواند خسارت‌های غیرقابل جبرانی را پدید آورد.
اما سوءتدبیری و عدم کنترل صحیح و اقدام به موقع از سوی مسئولان مربوطه از علل اساسی به وجود آمدن وضعیت موجود در مرز بین‌المللی شلمچه است.
دستگیری امروز در حالی انجام گرفت که آبرو و پیشینه خرمشهر خدشه‌دار و مرز مهم شلمچه ناامن جلوه‌ داده شد و این خود شکست بزرگی برای مسؤولان به حساب می‌آید.
وضعیت موجود باعث شده است که بسیاری از بازرگانان ایرانی و عراقی از ترانسفر شدن کالای خود در مرز شلمچه منصرف شوند و این خود تیری بر پیکر خسته اقتصادی خرمشهر است.
در یک کلام، باید در رابطه با امنیت و بهبود وضعیت در مرز مهم شلمچه تجدید‌نظر و بسترهای مناسب برای گسترش فعالیت اقتصادی و به کارگیری نیروهای بومی در این مرز اتخاذ شود.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان