کد خبر : 8174
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

مشکلات مرز شلمچه مورد بررسی قرار گرفت/وعده معاون اجرایی رئیس جمهور برای حل مشکلات در سطح ملی

مشکلات مرز شلمچه مورد بررسی قرار گرفت/وعده معاون اجرایی رئیس جمهور برای حل مشکلات در سطح ملی
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: باید فضا برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی در عراق و بالعکس مهیا و فراهم شود تا شاهد رونق باشیم.؛

به گزارش بوشهرنیوز- جلسه بررسی مشکلات مرز بین‌المللی شلمچه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، سرکنسول ایران در بصره، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی دیگر از مدیران استانی و محلی برگزار شد.

علی عابدی سرکنسولگری ایران در بصره با تاکید بر اهمیت مرز شلمچه در بعد تجاری و مسافری، اظهار کرد: بحث امنیت و نظم مرز شلمچه از مشکلات اخیر است.

وی عنوان کرد: مسؤولان مربوطه باید برای ایجاد نظم و امنیت در مرز بین‌المللی شلمچه تلاش و اقدام جدی داشته باشند تا این مشکلات برای خدمت‌رسانی بهتر حل و رفع شود.

محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: متاسفانه یکی از مشکلات منطقه، حاکمیت دوگانه است که بر نحوه خدمت‌رسانی در مرز شلمچه نیز تاثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: بسیاری از هزینه‌هایی که در مرز شلمچه از سوی مخاطبان مختلف اخذ می‌شود، به حساب سازمان منطقه آزاد اروند واریز نمی‌شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور تماس تلفنی برقرار کرد و مرتضوی به موسوی وعده داد که تمام مشکلات مرز شلمچه را در سطح ملی پیگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اظهار کرد: مرز بین‌المللی شلمچه ظرفیت بی‌نظیری برای کشور و منطقه است که باید از آن استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه نقش ایران در استفاده از بازار عراق کم است و دیگر کشورها بازارهای آن جا را تصرف کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: باید فضا برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی در عراق و بالعکس مهیا و فراهم شود تا شاهد رونق باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان