کد خبر : 8500
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
-

پایان دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند/رئیس جمهور امروز ابلاغ می‌کند

پایان دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند/رئیس جمهور امروز ابلاغ می‌کند

به گزار‌ش بوشهرنیوز- دوگانگی حاکمیتی و تعارض میان قوانین محدوده منطقه آزاد اروند و سرزمین مادری باعث شده که مردم خرمشهر و آبادان طعم منطقه آزاد بودن را نچشند. این مساله همچنین باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای به ویژه برای تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران شده و عملا این منطقه آزاد بودن، هیچ آورده‌ای نداشته

به گزار‌ش بوشهرنیوز- دوگانگی حاکمیتی و تعارض میان قوانین محدوده منطقه آزاد اروند و سرزمین مادری باعث شده که مردم خرمشهر و آبادان طعم منطقه آزاد بودن را نچشند.

این مساله همچنین باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای به ویژه برای تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران شده و عملا این منطقه آزاد بودن، هیچ آورده‌ای نداشته است.

این در حالی است که آبادان و خرمشهر به دلیل قرار گرفتن در موقعیت منطقه آزاد، دچار هزینه‌های گزافی شده اما عملا از مزیت آن هیچ بهره‌ای نبرده‌اند و دود این تعارض تنها به چشم آنها رفته بود.

این مساله مورد مطالبه جدی تمامی مسؤولان از جمله ائمه جمعه و تمامی دلسوزان و فعالان اجتماعی بوده است به صورتی که در هفته‌های اخیر مکرر این مساله و مطالبه از تریبون‌های مختلف بیان شد.

خوشبختانه با ورود دولت جدید و همت رئیس آن، حل و رفع این مشکل دوگانگی مورد بحث قرار گرفت و این مشکل قدیمی پس از سال‌های متمادی وارد مرحله عمل شد و رئیسی به مدیران خود برای حل این موضوع ضرب‌العجل تعیین کرد.

حال امروز اسکندری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با اعلام خبر حل و رفع مشکل دوگانگی، اعلام کرد که امروز آقای رئیسی این موضوع را ابلاغ می‌کند.

به گفته محمدرضا اسکندری پس از ابلاغ، حاکمیت منطقه آزاد اروند در اختیار این سازمان قرار می گیرد و تشکیل شورای تامین، معرفی فرمانداران و شهرداران، مسئولان گمرگ و مدیریت سایر ادارات در منطقه آزاد با پیشنهاد و زیرنظر مدیرعامل منطقه آزاد اروند انجام می شود.

همچنین تمام ادارات منطقه از این پس پاسخگوی سازمان منطقه آزاد اروند می شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان