کد خبر : 896
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
-

طی هشت ماهه اخیر؛

با افزایش ۱۴ درصدی، بوشهری ها۲۷ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

با افزایش ۱۴ درصدی، بوشهری ها۲۷ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
بوشهرنیوز: طبق آمار مدیریت کل کمیته امداد استان بوشهر مردم این استان از ابتدای سال جاری تا کنون دو میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ طبق آمار مدیریت کل کمیته امداد استان بوشهر مردم این استان از ابتدای سال جاری تا کنون دو میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

 

احمد لطفی اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای افزایش اعتماد مردم در کمیته امداد، شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد است که باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت می‌شود.

 

وی با اشاره به نیت خیر و خدا پسندانه مردم استان بوشهر در کمک به نیازمندان گفت: مردم نیک اندیش هم استانی در هشت ماهه سال جاری دو میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان صدقه از طریق صندوق‌های صدقات و روش‌های نوین پرداخت الکترونیکی به کمیته امداد پرداخت کردند که نسب به مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

 

لطفی ضمن تقدیر از نیات خیر و خداپسندانه مردم هم استانی، در خصوص نحوه هزینه کرد صدقات توسط کمیته امداد نیز بیان کرد: صدقات جمع آوری شده بر اساس موازین شرعی و دستور العمل های لازم در سر فصل‌های کمک به درمان نیازمندان، کمک به تعمیر و ساخت مسکن نیازمندان، کمک به تأمین جهیزیه نو عروسان مورد حمایت، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان مورد حمایت و معیشت و رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند هزینه می‌شود.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه افزود: از این میزان صدقات مردم استان، ۳۵ درصد صرف ازدواج جوانان مددجو و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی آنان، ۳۰ درصد صرف ساخت یا کمک به تعمییر و بازسازی مسکن مددجویان، ۱۶ درصد سهم کمک به امور حمایتی و خوداتکایی نیازمندان و ۱۹ درصد صرف کمک به خدمات بهداشتی و درمانی نیازمندان،، رفع سوء تغذیه کودکان و ارائه خدمات ویژه به سالمندان شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی صرف جاهای دیگر نمی‌شود، خاطر نشان کرد: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد جمع آوری می‌شود بدون هیچ کم و کاستی برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و برای محرومان همان شهر و منطقه‌ای کمک کننده هزینه می‌شود.

 

لطفی با اشاره به روش‌های نوین و آسان پرداخت کمک‌های مردمی به ویژه در حوزه صدقات گفت: عموم مردم و خیران نیکوکار برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت رسانی به نیازمندان می‌توانند با شماره گیری کد آنی پرداخت #۰۷۷*۸۸۷۷* از طریق گوشی همراه خود در هر زمان و مکانی کمک‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسانند.

 

وی با بیان ضرورت ساماندهی صندوق‌های صدقات گفت: ترویج پرداخت صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد زیرا پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از روش سنتی است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان این که ۹۰ هزار ۲۸۹ صندوق بزرگ، متوسط و کوچک در معابر، اماکن و خانه‌های مردم استان وجود دارد، گفت: از این تعداد سه هزار و ۲۵۳ صندوق بزرگ، هزار و ۶۸۷ صندوق متوسط و ۸۵ هزار ۳۴۹ صندوق کوچک با مشترک خانگی وجود دارد.

 

لطفی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان وجوهات از صندوق صدقات احصا شده است یادآور شد: رویکرد کمیته امداد این است تا صندوق‌های بزرگ از مکان‌ها و معابر جمع آوری شود و روش‌های جدید الکتورنیکی پرداخت کمک‌های مردمی جایگزین آنها شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان