کد خبر : 9276
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۱
-

شهردار دلوار در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:؛

افزایشِ خدمات و کاهشِ هزینه ها؛ اقدامِ مهمِ شهرداری دلوار

افزایشِ خدمات و کاهشِ هزینه ها؛ اقدامِ مهمِ شهرداری دلوار
بوشهرنیوز: با مروری بر سخنان مطرح شده توسط شهردار دلوار مشاهده می شود علی رغم کاهش هزینه ها اما شهرداری این شهر توانست خدمات به شهروندانش را افزایش دهد که این مهم رضایتمندی مردم را در پی داشته است.؛

بوشهرنیوز: شهردار دلوار در نشستی با خبرنگاران، اقدامات و فعالیت های این شهرداری در یکسال گذشته را به اطلاع رسانه ها رساند.

 

یوسف توسلی به فعالیت های صورت گرفته در زمینه زیرسازی و آسفالت معابر و کوچه های این شهر اشاره کرد و گفت: زمانی که وارد شهرداری شدم شهر دلوار با مشکلات اساسی در زمینه آسفالت کوچه ها و معابر مواجه بود اما در یکسال گذشته با تلاش مضاعفی که صورت گرفته نه تنها اکثر کوچه های شهر را زیرسازی و آسفالت کرده ایم بلکه به مردم دلوار قول می دهیم تا شهریورماه سال ۱۴۰۲ هیچ کوچه خاکی در  این شهر نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به بدهی حدود ۱۳ میلیاردی شهرداری دلوار در زمان ورودش به این شهرداری ابراز داشت: بدهی ۱۳ میلیاردی و کمبود نقدینگی دو مشکل اساسی در زمان ورودم به شهرداری دلوار در سال گذشته بود.

 

شهردار دلوار به صرفه جویی های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: با ورودم به شهرداری فعالیت های عمرانی را از پیمانکاری به امانی تغییر دادیم و همین امر باعث شد تا حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای شهرداری صرفه جوبی کنیم.

 

توسلی از راه اندازی کارگاه تولید سنگ جدول، سنگ فرش و کانیوو در شهرداری دلوار خبر داد و گفت: هم اکنون نه تنها جداول و سنگفرش های مورد نیاز برای کوچه ها و معابر شهر دلوار در کارگاه شهرداری تولید می شوند بلکه اعلام کرده ایم شهروندان دلواری می توانند سنگفرش ها و جدول های موردنیاز خود برای فعالیت های عمرانی را از شهرداری تهیه کنند.

 

 

شهردار دلوار همچنین از اجرای بیش از ۵۶ هزار متر مربع سنگ فرش در یکسال گذشته خبر داد و افزود: در پنج سال گذشته جمعا ۴۸ هزار متر مربع در شهر دلوار  آسفالت ریزی شده بود اما ما در مدت یکسال ۵۰ هزار متر مربع آسفالت انجام دادیم.

 

توسلی کاهش هزینه ها را یکی از مهم ترین مزایای فعالیت های شهرداری به صورت امانی دانست و گفت: در یکی از پروژه ها که قرار بود پیمانکار برای انجام آن مبلغ سه میلیارد تومان از شهرداری دریافت کند با یک میلیارد به صورت امانی آن پروژه را به اتمام رساندیم.

 

وی ادامه داد: در اجرای سنگ فرش معابر هم هزینه پیمانی چهار میلیارد تومان اعلام شد که مجموعه شهرداری آن را به صورت امانی با مبلغ دو میلیارد تومان به بهره برداری رساند.

 

شهردار بندر دلوار تصریح کرد: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰، ۴۸ هزار متر مربع آسفالت در شهر دلوار انجام داده بودند اما در یکسال ما ۵۰ هزار متر مربع آسفالت در کوچه ها و معابر شهر انجام دادیم.

 

توسلی با بیان این که مجموع سنگ فرش هایی که طی پنج سال در شهر دلوار صورت گرفته بود جمعا ۱۰ هزار مترمربع بود، افزود: پس از حضور بنده در شهرداری به عنوان شهردار در طول یکسال ۱۵ هزار متر مربع سنگ فرش انجام دادیم.

 

شهردار دلوار همچنین به فعالیت های صورت گرفته در حوزه فضای سبز اشاره کرد و گفت: در پنج سال اخیر جمعا ۳۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سبز در دلوار ایجاد شده بود اما در یکسال گذشته نه هزار متر مربع فضای سبز ایجاد کردیم.

 

وی با بیان این که اکنون شهرداری بندر دلوار دو اتوبوس و یک مینی بوس دارد که قبل از حضور بنده به بخش خصوصی در ارومیه واگذار شده بود، گفت: پس از حضورم در شهرداری و بررسی های صورت گرفته مشخص شد عدالت در واگذاری رعایت نشده است، به همین دلیل با حضور در ارومیه و رایزنی های صورت گرفته سرمایه چند میلیاردی شهرداری دلوار را به این شهر برگردانده و برای خدمت رسانی و رفاه مردم مورد استفاده قرار دادیم.

 

توسلی با بیان این که پیش از حضور بنده در شهرداری بازارچه این شهر مخروبه و رها شده بود، گفت: این بازارچه اکنون پس از بازسازی و سرمایه گذاری حدود پنج میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال خدمت رسانی به مردم این شهر است.

 

 

توسلی با اشاره به فرسودگی سنگ فرش پارک کوثر به عنوان یکی از قدیمی ترین پارک های شهر دلوار ابراز داشت: با وجود مشکلات مالی اما از ظرفیت کارگاه‌های تولیدی خود استفاده کرده و در حال بهسازی و بازسازی این پارک هستیم.

 

شهردار بندر دلوار به صرفه جویی شهرداری در حوزه گل و گیاه اشاره کرد و گفت: برای کاهش هزینه ها بذر گل را توسط شهرداری خریداری کرده و در یکی از گلخانه های شهر کاکی پرورش دادیم و با هزینه ای حدود ۲۰ میلیون تومان توانستیم بسیاری از خیابان ها و معابر دلوار را گلکاری کنیم.

 

وی ادامه داد: با این کار هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی برای گلکاری را به ۲۰ میلیون تومان کاهش دادیم.

 

توسلی به تلاش های صورت گرفته برای ارتقا رتبه شهرداری دلوار اشاره کرد و گفت: با تلاش هایی که صورت دادیم توانستیم رتبه این شهرداری را از سه به پنج ارتقاء دهیم که این مهم در چارت سازمانی و افزایش اعتبارات موثر خواهد بود.

 

توسلی از بهسازی سیستم آب رسانی برای پارک ساحلی خبر داد و افزود: برای سال آینده بهسازی تپه رشادت که اولین رزمگاه شهید رییسعلی دلواری با نیروی دریایی متجاوز بریتانیا می باشد را در دستور کار قرار دادیم.

 

شهردار بندر دلوار با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای استقبال از مسافرین نوروزی نیز گفت: ساحل برای مهمانان نوروزی آماده شده است و پس از ۲۰ سال با پیگیری های صورت گرفته موفق شدیم مجوز گاز‌ رسانی برای ساحل دلوار را دریافت کنیم که پس از نوروز کار گازرسانی به این منطقه را آغاز خواهیم کرد.

 

توسلی درخصوص درآمدهای شهرداری دلوار در یک سال گذشته گفت: در این مدت ۱۱ میلیارد تومان مجموع اعتبارات پرداخت شده از ارزش افزوده گرفته تا دیگر درآمدهای شهرداری بوده که حدود هفت میلیارد تومان آن صرف هزینه های جاری و حقوق پرسنل شده است.

 

وی همچنین از راه اندازی سیستم نرم افزار شهرسازی در شهرداری دلوار خبر داد و گفت: با راه اندازی این سیستم هیچ گونه پارتی بازی در شهرداری صورت نخواهد گرفت و کارها به صورت الکترونیک و عوارض هم الکترونیکی محاسبه می شود.

 

توسلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شهر دلوار سال ها عکس هوایی نداشت، از تصویربرداری هوایی در این شهر در زمان حضور خود در شهرداری خبر داد و گفت: هم اکنون طرح مطالعات دفع آب‌های سطحی این شهر نیز انجام شده است.

 

وی از راه اندازی اتوماسیون اداری برای تسریع در خدمات دهی به شهروندان و طراحی سامانه پایش تصویری خبر داد و گفت: با تلاش هایی که انجام دادیم مکان دفع زباله تایید شد تا بتوانیم مشکلات زیست محیطی را به شدت کاهش دهیم.

 

 

شهردار بندر دلوار اضافه کرد: در ابتدای ورودم به شهرداری پرونده های حقوقی وجود داشت که منجر به مسدود شدن حساب شهرداری می شد اما با پیگیری های صورت گرفته هم اکنون این مشکل رفع شد و می توان ادعا کرد که در یکسال گذشته حتی یک بار هم حساب های شهرداری دلوار مسدود نشد.

 

وی عنوان کرد: در زمینه بیمه کارکنان شهرداری نیز سعی کردیم به روز باشیم.

 

توسلی درخصوص پارک ساحلی شهر دلوار نیز گفت: در پارک ساحلی به دنبال آن هستیم وضعیت ۱۷ هکتار زمین در این ناحیه را به سرانجام برسانیم.

 

شهردار دلوار با اشاره به مشکل شهرداری ها درمورد ایجاد کمیسیون ها گفت: اکثر شهرداری‌های استان با معضل عدم راه اندازی کمیسیون ها مواجه هستند اما ما در ابتدای ورود به شهرداری پنج کمیسیون تخصصی در شهرداری ایجاد کردیم که هم اکنون فعال هستند.

 

توسلی در بخش دیگری از سخنانش با خبرنگاران به خرید سِت های ورزشی و نصب آن در نقاط مختلف این شهر اشاره کرد و گفت: ست‌های ورزشی و نیمکت در بلوار سردار شهید سلیمانی و جاده سلامت با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در یکسال اخیر خریداری و نصب شد.

 

وی همچنین از اجرای سه هزار متر مربع سنگ فرش در جاده سلامت شهر دلوار در بلوار شهید سلیمانی خبر داد.

 

توسلی در پایان تصریح کرد: امسال با پیگیری ‌های صورت گرفته ۶۵ درصدِ تخصیص از سازمان مدیریت و برنامه ریزی محقق شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان