کد خبر : 9397
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
-

با بررسی اقدامات شورا در کمتر از 2 سال گذشته؛

شورای ششم شهر بوشهر؛ عمرانی ترین شورا از گذشته تاکنون

شورای ششم شهر بوشهر؛ عمرانی ترین شورا از گذشته تاکنون
بوشهرنیوز: نگاهی به اقدامات و فعالیت های شورای شهر بوشهر در مدت کمتر از 2 سال اخیر نشان می دهد این شورا یکی از عمرانی ترین شوراهای شهر بوشهر از ابتدای پیدایش شوراها تاکنون بوده است.؛

بوشهرنیوز: حدود سه ماه دیگر شورای ششم شهر بوشهر وارد سومین سال خدمت خود می شود. شورایی که از زمان آغاز به کارش اگر از دایره انصاف خارج نشویم فعالیت های خوبی برای شهر بوشهر انجام داده است.

 

شورای ششم شهر بوشهر در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که به دلیل اتفاقاتی که برای شورای پنجم پیش آمده بود، بسیاری از شهروندان بوشهری تقریبا از شورا ناامید شده بودند و کمتر کسی تصور می کرد شورای جدید بتواند تا حدودی اعتماد عمومی را به شهر برگرداند.

 

این شورا اما در همین مدت کوتاه با ریاست یکی از جوانان بوشهری منشا خدمات نسبتا خوبی برای شهر بوشهر شد. اگرچه برخی به دلایل دیدگاه های سیاسی سعی در تخریب شورا دارند و با سیاه نمایی تلاش می کنند اعضای شورا را در اذهان عمومی تخریب کنند اما مشاهده بخش کوچکی از فعالیت های شورا کافیست تا به توان و اراده شورای ششم در بهبود روند بسیاری از فعالیت ها پی ببریم.

 

شورای ششم شهر بوشهر در حالی فعالیت خود را آغاز کرده بود که چرخ و فلک بوشهر نیمه تمام به حال خود رها شده بود، تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی پس از حدود دو سال و اندی نه تنها به سرانجام نرسید بلکه پیمانکار آن خلع ید شده بود، پروژه هایی مانند فانوس دریایی و بسیاری از طرح های شاخص شهر بوشهر به دلایلی رها شده و عملا شورا و شهرداری در وضعیت نامناسبی قرار داشتند.

 

در چنین شرایطی شورای ششم وارد عرصه شد و برای جلوگیری از هدررفت سرمایه ها از کلنگ زنی طرح های جدید خودداری کرد و تمام تمرکز خود را به اتمام پروژه های نیمه تمام معطوف کرد.

 

پس از تلاش های بسیار ابتدا چرخ و فلک بوشهر را راه اندازی کرد، سپس با رایزنی های فراوان و مستمر تقاطع شهید سلیمانی را در مدت ۱۸ ماه به پایان رساند.

 

همچنین بر اساس خبرهای منتشرشده پیمانکار فانوس دریایی بوشهر را هم با سرمایه ای حدود ۴۵ میلیارد تومان انتخاب کرد که به زودی می بایست فعالیت را آغاز کند.

 

در کنار این طرح های بزرگ، شورای شهر بوشهر فعالیت های بسیار خوبی در حوزه آسفالت کوچه ها و معابر، بازگشایی گذرهای مختلف، احداث پارک ها و پروژه های ریز و درشت دیگر انجام داد.

 

از احداث پارک حاشیه ای لیل در مسیر خیابان آزادی گرفته تا ساخت گذر ۴۵ متری سرتل به تنگک به طول حدود ۳ کیلومتر به عنوان یکی از شاخص ترین و مهم ترین پروژه هایی که به لحاظ پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است، کلنگ زنی هر دوی آن ها در شورای ششم انجام شده که به زودی با افتتاح و بهره برداری از گذز سرتل به تنگک رکورد جدیدی در احداث گذر شهری به ثبت خواهد رسید.

 

بهسازی و ترمیم بافت تاریخی بوشهر، احداث گذر ادیان، کلنگ زنی جاده سلامت و ده ها طرح دیگر، شورای ششم شهر بوشهر را به عنوان یکی از عمرانی ترین شوراهای این شهر تبدیل کرده است.

 

از اقدامات بسیار مهم و تحسین برانگیز وحید نیک روش، رییس جوان شورای شهر بوشهر برگزاری مراسم روز شورا و دعوت از اعضای دوره های گذشته شورا از شورای اول تا شورای پنجم و تقدیر از آن ها و ارایه پیشنهاد راه اندازی کمیته مشورتی با حضور همه این اعضا و استفاده از ظرفیت ها، پتانسیل ها و تجربیات آنان بود.

 

راه اندازی سامانه شفافیت در شورا و شهرداری بوشهر که از خواسته های به حق شهروندان بوشهری بود و بارگذاری تمامی مناقصه ها، مزایده ها، مصوبات و حتی حقوق و دریافتی اعضای شورا و کارکنان شهرداری بوشهر یکی از اقدامات بسیار مهمی بود که قابل تقدیر و قدردانی است.

 

همه این اقدامات کافی بود تا شورای شهر بوشهر امسال به عنوان شورای برتر در بین شهرهای استان معرفی شود و استاندار بوشهر در مراسمی در حضور اعضای شوراهای اسلامی که در سالن استانداری برگزار شده بود از این شورا قدردانی کرد.

 

اما متاسفانه برخی گروه های سیاسی بدون درنظر گرفتن این خدمات هجمه های زیادی به این شورا وارد کرده و سعی می کنند از هر کاهی به اصطلاح کوه بسازند.

 

در این که شهرداری بوشهر گاها با کج سلیقگی اقداماتی انجام می دهد که انتقادات نخبگان شهر و برخی شهروندان را به همراه دارد شکی نیست اما این که به صورت هدفدار شورا را آماج حملات ناجوانمردانه خود قرار داده و این همه خدمات در طول مدت کمتر از دو سال را نادیده بگیریم نه وجدانی است و نه انسانی، بنابراین بهتر است مخالفین سیاسی و برخی منتقدین عینک بدبینی را از چشمان خود بردارند و به جای سیاسی بازی و سیاسی کاری حقایق را برای مردم بازگو کنند و به این نکته مهم عنایت داشته باشند که حمایت از شورای جوان، باانگیزه و بدون حاشیه بوشهر قطعا به نفع شهر و شهروندان بوشهری خواهد بود و اگر کسی دل در گروِ این شهر دارد بهتر است خدمات و البته انتقادات را بدون حب و بغض بیان کرده و بدون دلیل اعتمادی که در حال بازگشتن است را خدشه دار نکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان