کد خبر : 9691
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
-

بانک مرکزی: بانک‌ها به کارکنان خود بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند؛

کَرَم بخشی با پولِ مردم

کَرَم بخشی با پولِ مردم
بوشهرنیوز: نباید از نظر دور داشت که بانک ها نگهدارنده پولِ مردم هستند و از سرمایه های خرد و کلان آنان سراپا هستند بنابراین پرداخت وام های بی ضابطه به کارکنانشان در حالی که مردم به عنوان صاحبان اصلی این پول ها برای دریافتِ چند میلیون تومان وام می بایست ماه ها در انتظار باشند، نه قانونی است نه انسانی و نه وجدانی.؛

بوشهرنیوز- اخیرا بانک مرکزی در گزارشی آمار مبلغ وامی که بانک‌ها به کارکنان خود پرداخت کرده‌اند را منتشر کرد، بر اساس این آمار مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به کارکنان خود به بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

در صدر این لیست بانک سپه قرار داشت که رقمی بالغ بر ۳۰.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کارکنان خود پرداخت کرده است. پس از بانک سپه، بانک ملی ایران در رتبه دوم بوده که مجموع وام پرداختی این بانک به کارکنان خود بالغ بر ۲۴.۹ هزار میلیارد تومان می باشد.

 

بانک صادرات ایران نیز با ۱۷.۱ هزار میلیارد تومان در رده سوم و بانک ملت با ۱۵.۷ هزار میلیارد تومان در رده چهارم قرار دارند.

 

این در حالیست که مردم برای دریافت مبالغ اندکی وام نه تنها باید ماه ها در انتظار باشند بلکه پس از موافقت با وام، تازه ابتدای دردسرِ آنان بوده و می بایست دربه در به دنبالِ ضامن بگردند تا بلکه بتوانند با عبور ضامنین خود از هفت خوان رستم، به اندک وام مورد تقاضای خود دست پیدا کنند.

 

پرداخت وام های بی ضابطه بانک ها به کارکنان خود نه تنها مردم بلکه رییس جمهور را به واکنش واداشت و رییسی در جلسه هیات دولت از آن با نام تبعیض نام برد.

 

نباید از نظر دور داشت که بانک ها نگهدارنده پولِ مردم هستند و از سرمایه های خرد و کلان آنان سراپا هستند بنابراین پرداخت وام های بی ضابطه به کارکنانشان در حالی که مردم به عنوان صاحبان اصلی این پول ها برای دریافتِ چند میلیون تومان وام می بایست ماه ها در انتظار باشند، نه قانونی است نه انسانی و نه وجدانی.

 

در حال حاضر مردم به شدت از عملکرد بانک ها به ویژه در حوزه پرداخت تسهیلات از وام مسکن گرفته تا وام های ازدواج، اشتغال و دیگر وام ها گلایه مند هستند و رسانه ای شدن چنین موضوعاتی بی اعتمادی مردم به بانک ها را در پی خواهد داشت که نتیجه آن در درازمدت بر منابع مالی آن ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان