کد خبر : 9766
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
-

روز دوشنبه، 5 تیرماه 1402 صورت گرفت؛

حضور سرمایه‌گذاران قطری‌ در دیر

حضور سرمایه‌گذاران قطری‌ در دیر
بوشهرنیوز: سرمایه‌گذاران قطری با بازدید میدانی از بندر دیر ظرفیت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بندر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این بازدید اظهار کرد: این اداره کل در راستای توسعه روابط تجاری و افزایش همکاری‌های بندری و دریایی با کشور قطر با تمامی ظرفیت‌های خود پای کار آمده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

 

محمد قاسمی افزود: بندر دیر علاوه بر مسافت کوتاه با بندر الرویس قطر با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب می‌تواند کانونی فعال برای توسعه مبادلات تجاری بین ۲ کسور باشد.

 

وی اظهار کرد: برخورداری از اسکله به طول ۲۱۷ متر ، اسکله رمپ استاندارد، پنج رمپ موقت در مجموع به طول ۱۰۰ متر و عمق ۴.۵ متری حوضچه از جمله ظرفیت های زیرساختی بندر دیر است.

 

به نوشته ایرنا، قاسمی یادآور شد: پارسال پروژه محوطه‌سازی بندر دیر به مساحت سه‌ هکتار به بهره‌برداری رسید و اکنون نیز عملیات اجرایی احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر در حال انجام است.

 

رئیس سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بنادر الرویس و دوحه قطر نیز گفت: هدف از سفر به ایران، دیدار با مقامات ایرانی و بازدید از بندر دیر استان بوشهر جهت سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های زیرساختی است.

 

حسین المقیف افزود: بندر دیر با توجه به کوتاهی مسافت اکنون به عنوان دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران نقش‌آفرینی می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان