کد خبر : 9770
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
-

با نگاهی به سخنان معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه ویژه پارس؛

پس از ۱۵ سال آب به جم می رسد؟

پس از ۱۵ سال آب به جم می رسد؟
بوشهرنیوز: طرح آبرسانی به شهرستان جم پس از ۱۵ سال با تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ از تاسیسات آب‌شیرین‌کن واقع در خط ساحلی شیرینو به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.؛

به گزارش بوشهرنیوز، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: همه تاسیسات انتقال آب به شهرستان جم مطابق با نیازهای فنی و مطالعاتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون به صورت آزمایشی آب شیرین در مخازن جم ذخیره سازی شده است.

 

محسن شکیبایی افزود: تولید ۲۸ هزار ۵۰۰ مترمکعب آب شیرین، احداث ۴۲ کیلومتر خط لوله‌ فلزی با قطر ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلی‌متر، ۶ مخزن ذخیره و پنج ایستگاه پمپاژ آب از مهم‌ترین مشخصات این پروژه است که آب مورد نیاز شهرستان جم را پس از شیرین‌سازی در تاسیسات شیرینو آب را ازساحل به ارتفاع ۶۴۰ متری از سطح دریا منتقل می‌کند.

 

وی عوارض طبیعی مسیر، تامین و انتقال نیروی برق برای راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ را از مهم‌ترین مشکلات فنی این طرح عنوان کرد و گفت: نمونه‌گیری آزمایشگاهی از پارامترهای کیفی آب انجام و برای بررسی و تائید نهایی به واحد آزمایشگاه اچ،اس،ایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارسال شده است که آزمایش‌های اولیه نیز کیفیت مطلوب آب را تائید می‌کند.

 

اجرای آزمایشی انتقال آب به شهرستان جم پس از ۱۵ سال

معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: با وجود مشکلات فنی، مالی و اداری که سال‌های زیادی این طرح را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده بود این طرح پس از سال‌ها مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت و امید می‌رود پس از صدور مجوز لازم از سوی اچ ،اس ،ایی این سازمان آب شیرین شده در نهایت به منازل شهروندان جمی برسد.

 

 

طرح آبرسانی به شهرک‌های وزارت نفت و شهرستان جم در سال ۱۳۸۹ با تامین اعتبار اولیه ۵۱۰ میلیارد ریال از سوی وزارت نفت به منظور مشارکت ۵۰ درصدی در ساخت خط انتقال آب به جم، با شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر منعقد شد.

 

در ادامه و به منظور تداوم اجرای خط انتقال آب سال ۱۳۹۳ نیز مبلغ کی هزار و ۸۰ میلیارد ریال، اعتبار سهم وزارت نفت به یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

 

با توجه به مسائل اقتصادی و مشکلات اجرایی طرح، طی الحاقیه تفاهم‌نامه سال ۱۴۰۱مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارت نفت با تخصیص مبلغ یک هزار ۷۰۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل کارهای باقی‌مانده برقی خط انتقال آب و کارخانه آبشیرین کن سیراف، از سوی وزارت نفت دوباره تامین اعتبار شد.

 

اجرای آزمایشی انتقال آب به شهرستان جم پس از ۱۵ سال

این طرح پس از تکمیل و تست خط انتقال آب و نرمال‌سازی کارخانه آبشرین‌کن سیراف که از سوی بخش خصوصی با ظرفیت اسمی۲۸ هزار مترمکعب در روز اجرا و در یکم تیرماه سالجاری با ارسال و ذخیر آب در مخازن ذخیره ایستگاه‌های ۶ گانه و ارسال آب به مخازن ذخیره شهرک توحید به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان