کد خبر : 9805
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۶
-

رئیس گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت دشتستان عنوان کرد؛

بوشهری‌ها مراقب اشعه فرابنفش خورشیدی باشند

بوشهری‌ها مراقب اشعه فرابنفش خورشیدی باشند
بوشهرنیوز: رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: هرچند دریافت مقدار کم پرتو فرابنفش برای تولید ویتامین D ضروری است اما در فصل تابستان باتوجه به گرمی هوا باید در مقابل این اشعه از خود مراقبت کرد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، سیده فاطمه حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقادیر کم‌پرتو فرابنفش برای انسان سودمند و برای تولید ویتامین D ضروری است اما در معرض طولانی مدت در مقابل تابش اشعه فرابنفش می‌تواند تاثیر حاد و مزمن بر سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی انسان داشته باشد که از جمله آن می‌توان به سرطان پوست، سوختگی قرنیه چشم و آب‌مروارید اشاره کرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه عوارض رسیدن پرتوهای خورشیدی به چشم کودکان ۱۰ برابر بیشتر از چشم افراد بزرگسال است همین امر، ضرورت استفاده از عینک آفتابی را برای کودکان بیشتر می‌کند.

 

حسینی ادامه داد: استفاده از پوشش مناسب، عینک‌های آفتابی و ضد آفتاب‌ها در فصل گرما ضروری است.

 

وی اظهار کرد: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با Spf بالای ۳۰ درصد و همچنین کلاه لبه‌دار در فصل تابستان می‌تواند از خطر اشعه فرابنفش بکاهد.

 

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از آنجا که ۶۰ درصد پرتو اشعه فرابنفش بین ساعت ۱۰ صبح و ۱۴ بعد از ظهر است می‌طلبد جز در موارد ضروری در این ساعت‌ها در معرض نور آفتاب قرار نگیرند.

 

حسینی افزود: برخی افراد تصور می‌کنند در هنگام قرار گرفتن در ساحل دریا نیاز به محافظت از پرتو فرابنفش نیست، اما بر اساس منابع علمی، ماسه تا ۲۵ درصد پرتو فرابنفش را بازتاب می‌دهد که این موضوع ضرورت حفاظت بیشتر در کنار ساحل دریا را مشخص می‌کند.

 

وی تأکید کرد: استفاده از لباس‌ها و کلاهای خشک، اثر نور خورشید را بر بدنتان کمتر می‌کند، پس به خاطر گرمای شدید هیچ‌گاه لباس‌هایتان را با آب خیس نکنید و همچنین قرار گرفتن در زیر سایبان تا ۵۰ درصد پرتو فرابنفش را کاهش می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان