کد خبر : 9850
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
-

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از کم کاری بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات اشتغال خبر داد؛

کم‌کاری بانک‌های خصوصی

کم‌کاری بانک‌های خصوصی
بوشهرنیوز: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: شاهد کم‌کاری برخی از بانک‌های خصوصی استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال هستیم.؛

به گزارش بوشهرنیوز، علی باستین ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های خصوصی در استان بوشهر یکی از موضوعات مهم و مورد پیگیری است.

 

وی با اشاره به تشکیل جلسات مستمر برای پرداخت تسهیلات وام به بخش‌های مختلف اشتغال‌زایی و رشد تولید افزود: با همکاری خوب بانک‌های دولتی در استان بوشهر از سهمیه هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تبصره ۱۶ تاکنون ۸۵۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

پرداخت ۷۸ درصد اعتبارات بانک‌های دولتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: از مجموع کل سهمیه اختصاصی تبصره ۱۶ تاکنون تعدادی از بانک‌ها خصوصی متأسفانه در پرداخت تسهیلات یاد شده هیچ گونه همکاری نکردند که در این راستا اقدامات لازم برای این گونه بانک‌ها اتخاذ می‌شود.

 

باستین اضافه کرد: بانک‌های دولتی در استان بوشهر از مجموع هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار قابلیت پرداخت، حدود ۷۸ درصد آن پرداخت کرده‌اند که این رقم بسیار خوبی است.

 

وی افزود: در ۲ جلسه قبل که توسط وزارتخانه‌های کشور و اقتصاد و دارایی ارزیابی شد، استان بوشهر جایگاه نخست در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در کشور به خود اختصاص داد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تسریع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در استان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تا ۳۱ تیر ماه فرصت پرداخت این تسهیلات وجود دارد که امید می‌رود این مبلغ پرداختی افزایش یابد.

 

استفاده حداکثری از تسهیلات تبصره ۱۶

باستین با بیان اینکه تعدادی از افراد متقاضی دریافت تبصره ۱۶ برای ارائه مدارک اقدام نکرده‌اند گفت: گرچه دستگاه‌های اجرایی طرح‌های متقاضیان به بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی ارسال کرده‌اند، اما تعدادی از متقاضیان ضمن عدم مراجعه به بانک‌ها نسبت به تکمیل پرونده‌های خود اقدام نکرده‌اند.

 

وی با تأکید بر مراجعه متقاضیان دریافت وام تبصره ۱۶ تا روز دوشنبه جاری به بانک‌ها و تشکیل پرونده افزود: این نوع وام‌ها تنها نیاز به یک ضامن دارد و افراد متقاضی باید هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت وام اقدام کنند و اگر تا روز دوشنبه متقاضیان اقدام نکنند به منزله انصراف تلقی و متقاضیان دیگر جایگزین می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر استفاده حداکثری از تسهیلات تبصره ۱۶ برای ایجاد مشاغل خرد، روستایی و تثبیت اشتغال را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و سربازان منقضی از خدمت دارای مهارت را در اولویت قرار دهند.

 

باستین تأکید کرد: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در استان بوشهر تلاش کنند با حضور شبانه‌روزی کارکنان در بانک‌ها از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند تا پرداخت اینگونه تسهیلات به بالای ۹۰ درصد سهمیه ابلاغی افزایش یابد.

 

وی یکی از ارزیابی شاخص عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان بوشهر را پرداخت تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان