کد خبر : 9886
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
-

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر اعلام کرد؛

زمان نامشخص صید میگو در بوشهر

زمان نامشخص صید میگو در بوشهر
بوشهرنیوز: رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: باتوجه به اینکه هنوز زمان مناسب برای صید میگوی دریایی از طرف کمیته صید استان مشخص نشده صید خارج از فصل این آبزی از سوی برخی صیادنماها اجحاف و تجاوزی به حقوق دیگر صیادان قانونمند است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، عقیل دشتیان‌نسب اظهار کرد: زمان آزاد سازی صید میگو براساس نتیجه تحقیقات کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر و تصمیم کمیته صید تعیین می‌شود و بر اساس قانون صید این آبزی تا پیش از اعلام زمان رسمی صید غیرقانونی و بعنوان یک تخلف شناخته می‌شود.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه صید میگو به صورت ترال انجام می‌شود و این شیوه صید به خودی خود تاثیر مخربی بر آبزیان دریایی دارد اقدام به صید برخی صیاد نماها قبل از زمان رسمی صید موجب پخش گله‌های میگو شده و این امر روند تحقیقات کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر را با مشکل روبرو می‌کند.

 

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر تصریح کرد: نخستین گشت دریایی تعیین زمان گشایش فصل مجاز صید میگوی ببری سبز از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ تیرماه و دومین گشت نیز از ۳۱ تیرماه آغاز و به مدت سه تا چهار روز به طول می‌انجامد.

 

دشتیان نسب افزود: ارزیابی میزان ذخایر و تعیین زمان فصل صید میگو از جمله مهمترین هدف‌های انجام گشت‌های تحقیقاتی در این بازه زمانی است.

 

وی اظهار کرد: این پژوهشکده به عنوان مسئول حفظ ذخائر میگوی کشور هر سال در تیرماه برای تعیین زمان صید و انجام صیدی پایدار و در اندازه تجاری مناسب گشت‌های تحقیقاتی دریایی در خلیج فارس را انجام می‌دهد.

 

دشتیان نسب ادامه داد: ۷۰ درصد جمعیت میگوها در زمان گشایش صید باید به اندازه بیش از ۱۲ سانتیمتر رسیده باشند.

 

وی ادامه داد: این گشت تحقیقاتی به وسیله یک فروند لنج از بخش خصوصی و با حضور محققان ارزیابی ذخایر و اکولوژی انجام می‌شود.

 

دشتیان نسب گفت: در این گشت تحقیقاتی، محققان قریب به ۳۰ ایستگاه انتخابی در آب‌های استان بوشهر شامل منطقه بندرگاه تا مطاف در جنوب این استان، نمونه‌برداری می‌کنند.

 

وی یادآور شد: هر سال آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر، بر اساس نتایج گشت ارزیابی ذخیره این آبزی از سوی کمیته صید استان بوشهر اعلام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان