کد خبر : 9929
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
-

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد؛

طرح های بدون فناوری منجر به شکست می شود/در صورت حمایت می توان امنیت غذایی کشور را حفظ کرد

طرح های بدون فناوری منجر به شکست می شود/در صورت حمایت می توان امنیت غذایی کشور را حفظ کرد
بوشهرنیوز: رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: نمی توان بدون برخورداری از مواد اولیه، تولیدی راه اندازی کرد بنابراین اگر در این زمینه فاقد فناوری باشیم طرح ها با شکست مواجه خواهد شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در نشست چهارشنبه‌های پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی افزود: استان بوشهر در حوزه اقتصاد دریامحور دارای ظرفیت بسیار بالایی است اما هنوز از این پتانسیل استفاده مناسبی صورت نگرفته است.

 

علی احمدی زاده با اشاره به کاهش شدید ذخایر آبزیان اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای شرق آسیا و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس به سراغ صنعت آبزی پروری رفتند و برای جبران کاهش آبزیان راهی جز آبزی پروری وجود ندارد.

 

وی با بیان این که در حوزه پرورش ماهی در قفس ۶۷ مجوز در استان بوشهر صادر شده است، افزود: این مجوزها در حالی صادر شده که در حوزه زیرساخت وضعیت مناسبی نداریم و باید هر چه سریع تر به سمت آماده سازی زیرساخت ها برویم.

 

احمدی زاده ادامه داد: در حال حاضر کشور نیاز به تدوین سند بالادستی و برنامه ریزی ۲۰ ساله دارد و باید بگویم اگر در صنایع نظامی و های تک موفق هستیم به این دلیل است که برای آن سند داریم.

 

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به کمبودهای زیرساختی در حوزه پرورش ماهی در قفس گفت: مجوزهای متعدد ماهی در قفس صادر کردیم اما بچه ماهی دراختیار نداریم.

 

وی با بیان این که در حال حاضر فقط از کشور استرالیا بچه ماهی وارد می کنیم، افزود: اگر در این زمینه فاقد فناوری باشیم این طرح ها با شکست مواجه خواهد شد.

 

احمدی زاده با بیان این که نمی توان بدون برخورداری از مواد اولیه، تولیدی راه اندازی کرد، ابراز داشت: در حوزه آبزی پروری به ویژه تامین نیازهای اولیه تولیدکنندگان آبزیان و پرورش ماهی در قفس در شهرک زیست فناورانه دلوار به سمت صنعتی سازی رفته و زنجیره فناوری ایجاد کردیم.

 

رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر ادامه داد: به دلیل عدم حمایت استان، این پروژه حدود یک سال متوقف شده است.

 

وی با بیان این که این پروژه در فاز اول ۶۰ تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: قرار بود مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی در شهرک زیست فناورانه دلوار با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت مشارکتی احداث شود اما به دلیل حمایت نشدن از استان این پروژه متوقف شد.

 

احمدی زاده ادامه داد: برای این طرح قرار بود ۵۰ درصد جهاددانشگاهی از محل اعتبارات این مجموعه پرداخت کند و مابقی نیز از محل اعتبارات استانی تأمین شود.

 

به گزارش بوشهرنیوز، رییس جهاد انشگاهی استان بوشهر با بیان این که هم اکنون ۱۵ میلیارد تومان از سوی مجموعه جهاد دانشگاهی برای این پروژه تأمین اعتبار شده است، گفت: هنوز سهم استان در این بخش تأمین نشده است.

 

وی درمورد فاز دوم این طرح نیز اظهار داشت: فاز دوم مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی بوشهر به میزان چهار هکتار با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود که با اجرای آن حدود ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی برای پرورش تولید خواهد شد.

 

احمدی زاده با بیان این که مهم ترین عامل توسعه برای یک کشور تکنولوژی است، افزود: قاطعانه می گویم اگر نیازهای ما برای ایجاد فناوری در شهرک زیست فناورانه دلوار تامین شود باعث حفظ امنیت غذایی نه فقط برای استان بلکه برای کل کشور خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان