کد خبر : 9935
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
-

با نگاهی بر اقدامات شورای ششم؛

چرا نیک روش دوباره رییس شورای شهر بوشهر شد؟

چرا نیک روش دوباره رییس شورای شهر بوشهر شد؟
بوشهرنیوز: مجموعه اقدامات مثبت و البته با درایت وحید نیک روش و به تبع آن آرامش حاکم در شورا و همچنین دوری از حاشیه ها موجب شد تا در انتخابات ریاست شورای شهر بوشهر برای سال سوم اکثریت اعضا بار دیگر به وی اعتماد کرده و با رای بالایی نیک روش را به عنوان رییس شورای ششم در سال سوم انتخاب کنند تا این جوان بوشهری بتواند برنامه های شورا را در سال جدید پیگیری کند.؛

بوشهرنیوز- وحید نیک روش برای دومین سال پیاپی به عنوان رییس شورای اسلامی شهر بوشهر انتخاب شد.

 

وی که از جوانان انقلابی و جهادی استان بوشهر محسوب می شود در یکسال گذشته که ریاست شورای اسلامی مرکز استان را برعهده داشت توانست نمره قابل قبولی هم از درون شورا و هم برون آن کسب کند.

 

در واقع مدیریت مناسب نیک روش در درون شورا موجب آرامش در پارلمان شهری شد و شورای شهر بوشهر که در دوره های قبل محلی برای گروکشی های سیاسی محسوب می شد در شورای ششم به ویژه در زمان ریاست نیک روش بر آن به آرامش قابل قبولی رسید و این شورا سعی کرد فعالیت های عمرانی را در اولویت های کاری خود قرار دهد.

 

از طرفی به دلیل حاشیه هایی که برای شورای پنجم بوشهر به دلیل بازداشت چندتن از اعضای شورا به وجود آمده بود نیز موجب شد تا برخی شهروندان با دیده تردید به شورای جدید بنگرند و باید گفت شورای انقلابی ششم در دوره ریاست این جوان بوشهری توانست اعتماد از دست رفته شهروندان را برگرداند.

 

تکمیل و بهره برداری از چرخ و فلک بوشهر به عنوان یکی از پروژه های بر زمین مانده شهر بوشهر در دوره های قبل، اتمام و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی به عنوان پروژه ای رهاشده از دوره گذشته، اجرای بزرگراه مهم شهید گرد(گذر سرتل به تنگک)، تعیین تکلیف پروژه گردشگری فانوس دریایی بوشهر به عنوان پروژه بر جای مانده از قبل، بازگشایی گذرهای مهم در مناطق مختلف بوشهر مانند میدان دواس، خیابان فرودگاه و راستگرد میدان آزادی، اجرای پروژه های مهمی همچون پارک لیل، جاده سلامت، سنگفرش بافت تاریخی بوشهر و بهره برداری از گذر ادیان و ده ها پروژه ریز و درشت دیگر نشان داد شورای ششم به ریاست نیک روش علی رغم وجود مشکلات متعدد در حوزه مالی اما با مدیریت صحیح منابع توانست نمره قابل قبولی از شهروندان بگیرد و به همین دلیل بسیاری شورای ششم بوشهر را عمرانی ترین شورا از آغاز تشکیل شوراها تاکنون می دانند.

 

از سوی دیگر هدایت اعتبارات شهرداری از ۴۰ درصد عمرانی و ۶۰ درصد جاری به ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری یعنی افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات عمرانی نشان داد که شورای ششم در این مدت برای عمران و آبادی شهر بوشهر کمر همت بسته و به دور از حاشیه ها و با آرامش در حال اجرای برنامه های عمرانی خود می باشد.

 

در حوزه رسانه و ارتباط با رسانه ها نیز شورای ششم به ریاست نیک روش ارتباطات بسیار خوبی هم با رسانه ها به عنوان نمایندگان مردم و هم چهره به چهره با شهروندان بوشهری ایجاد کرده که در دوره های گذشته بی سابقه بوده است.

 

حضور هفتگی رییس و اعضای شورای شهر بوشهر در مساجد این شهر و پیگیری مشکلات مردم در مناطق مختلف بوشهر در قالب پویش ۴۸ هفته خدمت، جلسه پاسخگویی در ۴۸ مسجد نیز از دیگر ابتکارات شورای ششم برای ارتباط مستقیم مردم با منتخبین خود بود که نتایج بسیار خوبی نیز دربرداشت.

 

پیگیری و راه اندازی سامانه شفافیت هم در شورا و هم شهرداری به عنوان یکی از مهم ترین مطالبات شهروندان بوشهری و بارگذاری قراردادها، مصوبات، صورتجلسه ها و تمامی رویداهای شورا در کنار پخش آنلاین جلسات هفتگی شورای شهر توانست از شورای ششم به ویژه رییس آن چهره ای پاسخگو و مردمی بسازد.

 

حضور مستمر نیک روش در دفاتر رسانه های ملی(خبرگزاری ها) و محلی نیز از دیگر ابتکارات ریس شورا برای ارتباط بیشتر با رسانه ها در راستای پاسخگویی به شهروندان بوشهری بود که در دوره های گذشته سابقه نداشت.

 

به هر حال، مجموعه اقدامات مثبت و البته با درایت وحید نیک روش و به تبع آن آرامش حاکم در شورا و همچنین دوری از حاشیه ها موجب شد تا در انتخابات ریاست شورای شهر بوشهر برای سال سوم اکثریت اعضا بار دیگر به وی اعتماد کرده و با رای بالایی نیک روش را به عنوان رییس شورای ششم در سال سوم انتخاب کنند تا این جوان بوشهری بتواند برنامه های شورا را در سال جدید پیگیری کند.

 

باید دید شورای ششم با ریاست نیک روش در سال جدید چه برنامه هایی برای عمران و توسعه شهر بوشهر داشته و تا چه میزان می تواند رضایت شهروندان را در دوره جدید جلب نماید؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان