کد خبر : 9954
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
-

رییس اتحادیه نانوایان و قنادان عنوان کرد؛

درخواست برای گران کردن قیمت نان در استان بوشهر

درخواست برای گران کردن قیمت نان در استان بوشهر
بوشهرنیوز: رییس اتحادیه نانوایان و قنادان استان بوشهر گفت: با توجه به مشکلات گسترده‌ای که نانوایان این استان با آن مواجه شده‌اند، بازنگری در قیمت نان ضروری است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، فوزیه جهانبخت اظهار کرد: با وجود مشکلات ریز و درشت، نانوایان استان بوشهر با شرافت و فداکاری با مردم تعامل داشته و بی وقفه به امر خدمت‌رسانی به شهروندان مشغول هستند.

 

وی افزود: امیدواریم مسئولین استان بوشهر صدای اتحادیه نانوایان به عنوان حامی این قشر زحمت‌کش را بشنوند و با بازنگری در قیمت نان و واقعی کردن آن جامعه نانوایان را از خطر ورشکستگی و تعطیلی برهانند.

 

رییس اتحادیه نانوایان و قنادان استان بوشهر تصریح کرد: نرخی که در سال ۱۴۰۰ برای انواع نان در بوشهر تعیین شد بر اساس مخارج و هزینه های بود که در سال ۱۳۹۹ محاسبه و پیشنهاد شده بود و تاکنون نیز همین نرخ وجود دارد.

 

جهانبخت ادامه داد: این بدان معناست که نانوایان از سال ۱۳۹۹ تا به امروز بیش از ۳ سال است با وجود تورم همه جانبه هیچگونه افزایش نرخی نداشته‌اند تا بتوانند با آن هزینه های تحمیل شده در این مدت را جبران کنند.

 

وی عنوان کرد: به عبارتی درآمد نانوایان در سال ۱۴۰۲ به مراتب کمتر از سال ۱۳۹۹ است.

 

رییس اتحادیه نانوایان و قنادان استان بوشهر با اشاره به برخی از مشکلات واحدهای صنفی نانوایی به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: نبود تناسب بین درآمد و هزینه معیشت روزانه، کناره‌گیری آن دسته از نیروهای ماهر که عملگی و کارگری روزانه را به اشتغال در نانوایی‌ها ترجیح می دهند و نبود نیروی کار ماهر تاثیر مستقیمی بر کیفیت نان مردم دارد.

 

وی ادامه داد: تهیه خمیرمایه به عنوان اساسی ترین عامل کیفی شدن نان، اشتباه در ری گیری(ضریب تبدیل آرد به نان) و نامتناسب بودن معیار آب‌دوستی آرد در شرایط آب و هوای گرم و مرطوب که موجب شده آرد نانوایان به صورت ناعادلانه در سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور کسر شود از جمله دیگر مشکلات این قشر است.

 

جهانبخت به ایرنا گفت: از دیگر مشکلات نانوایی‌های استان بوشهر می توان به افزایش اجاره بهای مکان های استیجاری واحدهای نانوایی به صورت تصاعدی، افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی کرایه حمل نسبت به سال ۱۳۹۹، افزایش هزینه‌های نگهداری و نوسازی تجهیزات به میزان ۴۰۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ و افزایش قابل توجه هزینه‌های بیمه کارگری اشاره کرد.

 

وی افزود: نانی که در حال حاضر به دست مصرف‌کننده می رسد با قیمت تمام شده بین ۹۰۰-۸۰۰ تومان است که نشان می دهد نرخ واقعی نان اعمال نمی‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان