کد خبر : 10840
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
-

در نشست نقد و بررسی مقررات صادرات عنوان شد؛

افزایش ۱۷۶ درصدی درآمد گمرک منطقه ویژه پارس

افزایش ۱۷۶ درصدی درآمد گمرک منطقه ویژه پارس
بوشهرنیوز: مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ۱۷۶ درصدی درآمد این گمرک خبر داد.؛

به گزارش بوشهرنیوز، نشست تخصصی نقد و بررسی مقررات صادرات با هدف رفع چالش‌ها و موانع این حوزه روز سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ با حضور مسئولان گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نمایندگان امور گمرکی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه برگزار شد.

 

جعفر وندا، مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این نشست اظهار داشت: ۴ میلیون و ۶ هزار و ۸۸۷ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۲۸ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۱۵ دلار کالاهای صادراتی به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، پاکستان، برزیل، ترکیه، آفریقای جنوبی، کویت، تایوان و سریلانکا صادر شده است.

 

وی گفت: کرانبری نیز از مبدأ این گمرک به وسیله شناورهای دریایی به گمرکات داخلی انجام گردیده که حاصل آن ۹۷۲ هزار و ۷۶۹ تن به ارزش ۴۷۴ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار بوده است.

 

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآورد شد: طی مدت یاد شده ۱۲۴ هزار و ۱۳۶ تن کالا به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۳۴۳هزار دلار طی اظهارنامه ترانزیت خارجی مقصد این گمرک حاصل گردیده است.

 

وی افزود: در زمینه واردات نیز طی مدت یاد شده ۷ هزار و ۶۰۷ تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.

 

وندا اضافه کرد: همچنین ۲۹۴ تن کالا به ارزش ۳۱میلیون و ۶۴۰ هزار دلار طی ۲۵ اظهار نامه به داخل کشور ورود موقت شده است.

 

وی افزود: عملکرد این گمرک در بخش واردات قطعی نیز با واردات ۹۷۴ تن کالا و به ارزش یک میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۱۳ دلار قابل توجه بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، وندا با اشاره به درآمد دو ماه نخست این گمرک در سال جاری به میزان ۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۳۵ ریال، افزود: این میزان رشد ۱۷۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

 

وی از تلاش همه مدیران و کارکنان این گمرک برای تسهیل در صادرات و واردات کالا از این دروازه اقتصادی قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان