کد خبر : 7129
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
-

رونمایی از پهپاد غزه ، موشک ۹ دی و رادار قدس+عکس

رونمایی از پهپاد غزه ، موشک ۹ دی و رادار قدس+عکس
سه دستاورد مهم سپاه و راهبردی در حوزه‌های پهپادی و پدافندی با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه رونمایی شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز- در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد روز “مقاومت، ایثار و پیروزی” ، در مراسمی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، از سه دستاورد مهم و راهبردی دفاعی و نظامی سپاه در حوزه‌های پهپادی و پدافندی رونمایی شد.

هواپیمای بدون سرنشین فوق‌سنگین و پهن‌پیکر ” غزه ” با تنوع مأموریت در حوزه‌های مراقبتی، رزمی و شناسایی و مداومت پروازی ۳۵ ساعت نخستین دستاورد دفاعی سپاه بود که سرلشکر سلامی از مراحل ساخت آن بازدید کرد.

 رونمایی از پهپاد غزه ، موشک ۹ دی و رادار قدس+عکس

این پهپاد سنگین در مأموریت رزمی قادر به حمل ۱۳ بمب تا شعاع  عملیاتی ۲ هزارکیلومتری و نیز حمل ۵۰۰ کیلوگرم انواع تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی نیز می‌باشد؛ با اضافه شدن این پهپاد به ناوگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه، قابلیت اشراف اطلاعاتی و عملیات مقابله با تهدیدات دشمنان توسعه و ارتقا می‌یابد.

بنا براین گزارش؛ پهپاد غزه علاوه بر کاربرد نظامی و دفاعی، در پایش جنگل‌ها، عملیات امداد و نجات و کمک‌رسانی در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله می‌تواند به اجرای مأموریت بپردازد.

 رونمایی از پهپاد غزه ، موشک ۹ دی و رادار قدس+عکس

رونمایی از سامانه موشکی زمین به هوای تمام ایرانی ” ۹دی” که توانایی درگیری با انواع تهدیدات در فاصله نزدیک مانند کروز، بمب هواپیما و انواع پهپادها و انهدام آنها را دارد و نیز سامانه راداری “قدس” با قابلیت استقرار در موضع و جابجایی سریع از دیگر دستاوردهای رونمایی شده توسط فرمانده کل سپاه بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان